Vanlige spørsmål

Det er ikke uvanlig å ha noen spørsmål.

Ta en titt nedenfor og se om du finner svar på det du lurer på. Hvis ikke er vi klare til å hjelpe.
Beklager, ingen resultater. Prøv igjen eller kontakt oss.

Solvencia AS ble den 01. oktober 2020 kjøpt av Lowell, og inngår nå som et heleid selskap i Lowell-konsernet.

Du kan lese mer om Lowell her. 

Inntil videre vil Solvencia fortsette å operere som et eget selskap med sitt eget brand. Det vil si at du som skyldner skal forholde deg til Solvencia på samme måte som du alltid har gjort.

Min Side kan du be om å få tilsendt kopi av faktura, inkassovarsel og spesifikasjon av saken på e-post.

Har du husket bindestreken?

I enkelte KID-numre er det en bindestrek (-). Denne må du huske å skrive inn.

Hvis du bruker nettbank på mobil eller nettbrett, kan det hende at bindestreken ikke vil legges inn i KID-feltet. I så fall ber vi deg bruke nettbank på en ordinær datamaskin. Hvis du ikke har tilgang på en datamaskin kan du legge inn saksnummeret i meldingsfeltet.

Er strømmen din avstengt grunnet manglende betaling skal du ha mottatt en SMS eller et brev i postkassen, på døren eller på strømanlegget. I SMS-en eller brevet finner du informasjon om hva du må gjøre for å få gjenåpnet anlegget.

Du må betale all utestående gjeld til nett- eller fjernvarmeselskapet for å gjenåpne anlegget. Vær oppmerksom på at stengte anlegg normalt ikke kan gjenåpnes før neste ordinære virkedag.

For å betale direkte, samt få en fullstendig oversikt over ditt utestående kan du logge deg inn på Min Side. Du kan også betale beløpet med betalingsinformasjon du har fått i SMS-en eller brevet, og sende kvittering på utført betaling på e-post til stengt@solvencia.no.

En gyldig kvittering må inneholde beløp som er betalt, kontonummer det er betalt til, og det må fremgå at betaling er trukket fra konto. Betalingen er trukket når status viser bokført, utført eller betalt.

Hvis du vil betale fra en bank utenfor Norge, må du bruke IBAN og SWIFT.

IBAN: NO1760050657011
SWIFT: NDEANOKK
Bank-land: Nordea-NO

Vær obs på at betaling fra en utenlandsk bank ofte tar lengre tid enn betaling fra en innenlands.

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi står klare til å hjelpe deg.

Vanlige spørsmål
© 2020  Solvencia AS, Postboks 134 Skøyen, 0212 Oslo